Logg inn

Getynet ID - Enkel login til mange tjenester
  Identifisering
VIKITG informasjon om brannrutiner
Publisert 24.08.2022
VIKITG informasjon om brannrutiner
Etter at brannalarmen er løst ut to ganger den senere tiden ønsker vi å minne om brannrutiner i sameiet.
Vi understreker ditt individuelle ansvar for å sette deg inn i branninnstruks som henger på tavlen i oppgangen, og at det er utleier sitt ansvar å sikre at alle leietakere til en hver er kjent med sameiets brannrutiner.
Ved utløst brannalarm:
· Evakuer umiddelbart. Bruk trappene!
· Møteplass er utenfor hovedinngangen til Coop Extra
· Medlemmer av styret vil så raskt som mulig lokalisere hvor alarm er utløst og undersøke for å bekrefte/avkrefte brann.
· Forbli ved møteplass inntil annen beskjed gis, også dersom alarmen opphører. Styret vil så raskt som mulig orientere dersom falsk alarm.
Ved reell brann: VARSLE (RING 110)-REDDE-SLUKKE
· Meld senere i fra til medlem av styret (iført gule vester) om du vet at det brenner.
· Forbli værende ved møteplassen inntil annen beskjed gis.
· Meld fra til medlem av styret dersom husstandsmedlem(-mer) ikke er gjort rede for. Vi vil holde dialog med brannvesen.
Ved falsk alarm:
· Medlem av styret vil slå av og tilbakestille alarm. Vekterselskap/brannvesen orienteres om falsk alarm.
· Beboere orienteres og kan returnere til leilighetene.
VIKTIG!
Skulle du være uheldig å utløse brannalarmen, gjør følgende;
· IKKE rør selve sensoren i leiligheten din!
· Ring umiddelbart til Torunn Pedersen, telefon 98 20 53 54, og meld i fra om falsk alarm.
· Gå ned til oppgangen i nr 12 (1. etg) og meld i fra. Der befinner varslingssystemet seg, og alarmen kan skrus av.
Styret minner om at kostnader ved en uttrykning på falsk alarm vil tilfalle eier av leiligheten.
 
Mvh Styret ?

Fordelsprogram for beboereLes mer

Her er vi

Åkebergveien 12-14
0650 Oslo