Logg inn

Getynet ID - Enkel login til mange tjenester
  Identifisering
index.png
Årsmøtevedtak
Publisert 25.08.2022
Årsmøte 16. juni 2022 vedtok endringer av vedtekter og Husordensaregler.
Nye vedtekter og Husordensregler er lagt inn på våre info sider.
Innholdet i endringene kan du lese under

Vedtekter, endring
2.2. Registrering av seksjonseiere og leietakere

Styret og styrets forretningsfører skal motta skriftlig melding om overdragelser og leieforhold, senest 14 dager etter overtakelse/utleie. Sammen med underrettelsen skal seksjonseier opplyse om ny seksjonseiers/leietakers navn, leilighetsnummer og kontaktinformasjon (tlf /mobil og e-post).

Det er utleiers ansvar å sette opp postkasseskilt med navn på en eller flere kontaktpersoner i utleiedelen. Skiltene skal være trykt og følge postkasse mal (lysmål 95 x 58 mm)

Utleiere som ikke følger opp registrering av nye leietakere belastes med et purregebyr på kr 1000 for hver påminnelse.

20. Kameraovervåking

Ekstraordinært Sameiermøte den 31.10.16 har godkjent kameraovervåking av sameiets to inngangspartier, samt foran avfallsrommet. Ordinært sameiermøte 16. juni 2022 har i tillegg godkjent kameraovervåkning av inngangsdør til bodområde.

Formålet er å forebygge og oppklare straffbare forhold, særlig tyveri, innbrudd og skadeverk, samt grove brudd på husordensreglene. Overvåkingen må skje i henhold til gjeldene lover, regler og retningslinjer. Styret skal melde fra til Datatilsynet og forpliktes til enhver tid til å benytte den minst krenkende form for overvåking. Det er kun styret som har tilgang til opptakene. Utlevering av opptak skjer kun etter Personopplysningslovens regler.


Husordensregler, endring
 § 5 – Retningslinjer for godt naboskap.

(1) Den som til enhver tid er beboer i Borgterrassen Sameie plikter å sørge for ro og orden i seksjonen, herunder også at alle andre som beboer gir adgang til seksjonen eller fellesområdet ikke volder ubehag eller ulempe for de øvrige beboerne.
(2) Det skal tas hensyn til alminnelig nattero, det betyr at mellom kl 23 og 07 skal det være nattero i bygningene. Ved selskap og fest, skal man informere naboer og henge oppslag med informasjon i fellesområde. Dersom festligheter forventes å strekke seg utover kl. 24 skal de tilstøtende naboer informeres om det. Dette er for å skape en god dialog med naboer dersom det skulle bli for mye støy. For øvrig vises det til § 1 om behov for både hensynsfullhet og toleranse.
(3) I tillegg til alminnelig nattero, skal man unngå støyende arbeid i tidsrom utenfor klokken 08 - 20 på hverdager og 10 - 18 i helger. Dersom det skal foregå støyende arbeid, kan man utvise godt naboskap ved å varsle beboere på Facebook (Bofgterrassen sameie) da flere har hjemmekontor og/eller jobber turnus.
(4) Ukjente personer skal ikke under noen omstendighet slippes inn i fellesarealene. Dette gjelder også garasjeanlegg.
(5) Av hensyn til lukt og røyk som sjenerer naboer, samt brannfare, er det ikke tillatt å bruke kullgrill eller engangsgrill på balkongene. Gass- eller elektrisk grill er tillatt.
(6) Felles uteareal skal ikke benyttes slik at det er til sjenanse for øvrige beboere, og skal ryddes etter bruk.
(7) Klage på brudd på disse retningslinjer tas direkte opp med den det gjelder. Dersom denne ikke retter seg etter klagen, kan styret varsles.

 

Fordelsprogram for beboereLes mer

Her er vi

Åkebergveien 12-14
0650 Oslo